lauantai 28. huhtikuuta 2018

Victoria Aveyard: Lasinen miekka & Kuninkaan kahleet

Jatkoa Punainen kuningatar -kirjasta alkavalle Hopea-sarjalle. Toiminnan tahti ei näissä ainakaan tasaannu! Punaisten ja uusveristen kapina uutta kuningasta vastaan kerää kierroksia Mare keulakuvanaan.

Kerronta jatkuu aina suoraan edellisen osan päätepisteestä, ja tuntuukin siltä että nämä olisi hyvä lukea melko lyhyen ajan kuluessa että enimmät oleelliset juonenkäänteet pysyvät mielessä. Neljäs ja viimeinen osa on ilmestymässä englanniksi lähiaikoina ja suomeksi syksymmällä, joten voipa olla että täytyy saattaa tarina päätökseensä alkukielisen kirjan parissa. Toisaalta hyvä ettei viimeinen kirja ollut käden ulottuvilla ihan vielä, sillä pieni turnausväsymys tuntui jo nostavan päätään lopuksi kun luin nämä kaksi osaa putkeen.

Ehkäpä Aveyard toistelee joitakin asioita tarpeettoman moneen kertaan eikä henkilökuvauksen syvyys kaikilta osin tyydytä, mutta oikein toimivaa viihdykettä sarja kyllä tarjoaa. Kiinnostavaa nähdä, miten tämä juttu oikein päättyy!

Ensimmäiset lauseet: Nainen ojentaa minulle yhä vereltä löyhkäävän, mutta puhtaan rätin. / Nousen jaloilleni, kun hän antaa minulle luvan.

Englanninkieliset alkuteokset: Glass Sword 2016 / King's Cage 2017

Suomentanut Jussi Korhonen

Kustantaja Aula & Co 2017, 377 / 425 s.

2 kommenttia:

  1. Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  2. Hyvää päivää ystäviä, nimeni on Andrea Maria, Tukholmasta, olen lääketieteen sairaanhoitaja Sahlgrensan yliopistollisessa sairaalassa. Olen naimisissa yli 6 vuotta kahden lapsen kanssa, suhteeni mieheni Andreaan oli aluksi makea, romanttinen ja muuttui myöhemmin painajaiseksi kauhistuttavaksi, koska aviomieheni huijasi minua todella ja etsiä tapaa saada nopea avioero, hajotimme ennen 3 kuukautta sitten ja tulimme takaisin takaisin niin paljon kerjäämisen jälkeen mukavilla rakkauden lahjoilla. Rakastin mieheni niin paljon. En halua irroittaa häntä toiselle naiselle, en olisi voinut tehdä mitään vahingoittaakseen häntä tai saamaan hänet tuntemaan minusta pahaa enää. Halusin hänen olevan vain kotona rakastamassa minua ikuisesti. Selitin tilanteeni ystävälle työssä, ystäväni Jennifer, hän neuvoi minua ottamaan mieluummin yhteyttä afrikanan maasta peräisin olevan rakkausloitsun pyytäjän nimeltä Dr.Oduduwa taikarakkauden loitsuosuusrukouksella palauttaakseen takaisin entisen rakkauden, että hänellä on voimakas lahjakkuus viehätys tuoda rakkauden ja luottamuksen takaisin mihin tahansa rikkoutuneeseen avioliittoon tai rikkoutuneeseen rakkaussuhteeseen, uskoin ja kokeilin sitä, ja se toimii minulle, lähetän sähköpostiviestin Dr.Oduduwalle hänen alla olevan henkilökohtaisen yhteyshenkilön kautta;
     {Dr.oduduwaspellcaster@gmail.com}

    Dr.Oduduwa vastasi viestiini ja sanoi, että hän voi auttaa minua palauttamaan entisen rakkauteni välittömällä charmilla rakkauden osuudella. Olin erittäin onnellinen löytääkseni tämän miehen auttamaan minua, seurasin kaikkia hänen ohjeitaan tarkkaan vaihe vaiheelta rukoilemalla ja loitsemalla. tein itse talossani valoisilla kynttilöillä öisin. Oduduwa kertoa minulle kaiken, mitä minun kotona on tehtävä yöllä rukouksissa, rakastavat oikeinkirjoitusprosessia. Tein kaikki ohjeiden mukaan. se alkoi työskennellä minulle, koska muutaman tunnin kuluttua sain puhelinsoiton mieheltäni, olin niin yllättynyt ja järkyttynyt, koska hän on lopettanut puhelun tai tekstiviestien lähettämisen minulle viesteistä viimeisen 3 kuukauden jälkeen, nyt suoritan heti rakkauden oikeinkirjoitusrukoukseni aviomies Andrea palasi kotiin pyytämään anteeksi minulta, olen niin onnellinen kuinka rakkausosa toimii mieheni kanssa positiivisesti 2 päivän kuluessa hän on palannut kotiin. Tällä hetkellä aviomieheni ja minä elämme molemmat onnellisena rakkautena enemmän kuin koskaan ennen. Olen kiitollinen suurmiehelle Dr.Oduduwalle hänen lahjakkaista kyvyistään. Pelkäsin aluksi epäilystä, mutta yritän sen ja se toimii minun hyväni.
    Suosittelen vilpittömästi Dr.Oduduwaa jokaiselle, joka pyrkii palauttamaan takaisin menetetyn rakkaussuhteen tai rakkausloitsun todellisen rakkauspartnerin löytämiseksi.
    Vain tohtoriOduduwa WhatsApp .: +79268011965

    VastaaPoista